Mindfulness

Cursus Mindfulness in Roermond

Aandacht werkt als een zaklamp in het donker; je ziet plotseling dingen die je eerder niet zag
Olaf Hoenson

Wat is Mindfulness

Een Mindfulness training wordt ook wel Aandachtstraining genoemd

Mindfulness helpt je om uit je Doe-Modus te stappen en naar je Zijns-Modus over te stappen.

Het doel van de cursus Mindfulness in Roermond is heel eenvoudig: aandacht geven aan dat wat er is. We geven aandacht aan het enige moment dat we hebben, het huidige moment. Veel van onze energie verliezen we in wat was en wat nog moet komen.

Door middel van onze aandacht brengen we ons bewustzijn naar het huidige moment, het “hier en nu”.

Vaak worden we meegenomen in een wirwar van gedachten. We plannen, we maken ons zorgen, we raken gefrustreerd of we lopen de hele tijd te mokken. We zijn bezig met allerlei meningen, hoe de wereld zou moeten zijn, hoe mensen zich moeten gedragen, hoe we ons moeten voelen en wat we nog moeten bereiken. We zijn vaak aanwezig in het verleden of de toekomst echter het huidige moment wordt nauwelijks ervaren.

Tijdens onze Mindfulness training richten wij ons op het NU.

Cursus inhoud

Heb je wel eens last van stress, hoge werkdruk, een druk (gezins)leven, maak je je zorgen, pieker je of zit je soms in een dip? Wil je meer ontspanning, zelfverzekerder worden, authentieker worden, geloven in jezelf, leven in het moment? Dan is deze Mindfulness training de training voor jou!

Door Mindfulness leer je beter met je gedachten en emoties om te gaan.

Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen na een Mindfulness training ontspannender, vrolijker, optimistischer, gezonder, tevredener en gelukkig zijn.

Mindfulness oefeningen

Tijdens de training richten wij ons op geleide meditatie oefeningen, bewegingsoefeningen, oefeningen om het bewustzijn te vergroten, oefeningen om anders met stress om te gaan, pijnklachten en vermoeidheid. Er is voldoende ruimte om ervaringen uit te wisselen met de trainer en mede cursisten.

In de 3 minuten ademruimte oefening gaat het er om dat je de ideale balans bereikt tussen het focussen op je ademhaling en het focussen op je gevoel. Hierdoor creëer je meer aandacht voor het hier en nu en zal je meer rust vinden

.